08 تیر 1403
logo

مرکز تحقیقات بیوسنسور

دانشگاه علوم پزشکی تهران

انتشار مقاله در حوزه مهندسی مواد در مجله معتبر با ضریب تاثیر بالا

نتایج یک مقاله مروری با همکاری پژوهشگران مرکز تحقیقات بیوسنسور پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران،دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه بارسلونا، و دانشگاه فلوریدای مرکزی، در حوزه کاربرد نانوالیاف بیومیمتیک در بهبود زخم و بازسازی پوست در مجله معتبر Progress in Materials Science با ضریب تاثیر ۳۷/۴ و نمره ارجاعات ۶۷/۵ منتشر شد.

انتشار مقاله در حوزه مهندسی مواد در مجله معتبر با ضریب تاثیر بالا

نتایج یک مقاله مروری با همکاری پژوهشگران مرکز تحقیقات بیوسنسور پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه بارسلونا، و دانشگاه فلوریدای مرکزی، در حوزه کاربرد نانوالیاف بیومیمتیک در بهبود زخم و بازسازی پوست در مجله معتبر Progress in Materials Science با ضریب تاثیر ۳۷/۴ و نمره ارجاعات ۶۷/۵ منتشر شد.

این مقاله به مروری بر پیشرفت‌ها  و  روش های نوین در طراحی مواد نانو فیبری بیومیمتیک با پتانسیل بالا برای بهبود زخم و بازسازی پوست می‌پردازد.

نانوکامپوزیت های چند منظوره دارای خواص مکانیکی بیولوژیکی ویژه ای هستند که قابل تطبیق با خواص پوست طبیعی می باشند.

در این مقاله  فرصت ها و چالش ها  در تولید انبوه و تجاری سازی این مواد برای ترمیم پوست تشریح شده و چشم انداز آینده آنها نشان داده شده است.

محققان در بخش دیگری از این مقاله پیشرفت‌ها و روش های هوشمند در خصوص نظارت بر روند ترمیم زخم با حسگر پانسمان هوشمند را نیز مورد بحث و بررسی قرار داده اند.

 

علاقمندان جهت مطالعه متن کامل مقاله اینجا را ببینند. 



 
فاطمه رجبی
تهیه کننده:

فاطمه رجبی